Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, motorcu dostu bariyerlerin yaygınlaştırılmasına yönelik yapılan çalışmalarla ilgili açıklamalarda bulundu. 2024 yılı Ekim ayı itibarıyla Türkiye genelinde toplamda 177 kilometre motorcu dostu bariyer montajı gerçekleştirildiği bilgisini veren Uraloğlu, bu projeyle motosiklet sürücülerinin daha güvenli bir şekilde yolculuk yapmasının hedeflendiğini belirtti.
Motosiklet Kazalarını Azaltmak İçin Çalışmalar Devam Ediyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) sorumluluğundaki yol ağında gerçekleştirilen motorcu dostu bariyer montaj çalışmalarına dair yazılı bir açıklama yaptı. Bakan Uraloğlu, Türkiye'deki yol güvenliği için önemli bir adım olarak değerlendirilen motorcu dostu bariyerlerin, kazaların şiddetini azaltma amacını taşıdığını vurguladı.
Uraloğlu, motorcu dostu bariyerlerin uygulanmaya başlandığı ilk günden itibaren, motosiklet kazalarının yoğunlaştığı noktalarda bu bariyerlerin montajının yapıldığını ifade etti. Ayrıca, motorcu dostu bariyerlerin ilk kez Antalya ilinde devreye girdiğini, sonrasında ise Türkiye'nin pek çok ilinde bu bariyerlerin yerleştirildiğini söyledi. "Bu bariyerlerle motosiklet sürücülerimizin ciddi yaralanmalarının ya da hayatlarını kaybetmelerinin önüne geçmeyi amaçlıyoruz" diyen Bakan Uraloğlu, kazaların önlenmesine yönelik bu tür çalışmaların daha da yaygınlaştırılacağını belirtti.
Motorcu Dostu Bariyerlerin Yaygınlaştığı İller
2024 yılı itibarıyla yapılan motorcu dostu bariyer montajının en fazla gerçekleştirildiği iller arasında Antalya, İstanbul, Muğla, Çanakkale, Bolu, Tekirdağ, Bursa, Balıkesir, Kütahya, Hatay, Samsun, Amasya, Sinop, İzmir, Aydın, Manisa, Denizli, Bilecik, Ordu, Çorum ve Tokat yer alıyor. Toplamda 134,6 kilometre bariyer montajı tamamlanan bu illerde, motosiklet kazalarının önüne geçmek amacıyla çeşitli çalışmalar sürdürülüyor.
2023 Verileriyle Desteklenen Hedefler
Bakan Uraloğlu, 2023 yılında gerçekleşen ölümlü ve yaralanmalı trafik kazaları arasında motosikletlerin ikinci sırada yer aldığını belirtti. Ayrıca motosiklet sürücülerinin trafik kazalarında hayatını kaybeden sürücüler arasında da ikinci sırada olduğunu ifade etti. Bu veriler ışığında, motorcu dostu bariyerlerin önemine dikkat çeken Uraloğlu, kayıpların ve hasarların en aza indirilebilmesi için bu tür uygulamaların yaygınlaştırılmasının büyük bir önem taşıdığını söyledi.
2024 Sonunda Hedef: 20 Kilometre Daha Bariyer Montajı
Bakan Uraloğlu, 2024 yılı sonuna kadar motorcu dostu bariyerlerin montajına devam edileceğini duyurdu. Bu yılın sonunda, Ankara, Mersin, Muğla, İzmir, Aydın, Bolu ve Düzce illerinde toplamda 20 kilometre daha motorcu dostu bariyer montajı yapılması planlanıyor.
Bu çalışmalarla, motorlu taşıtlar arasında en fazla ölümlü kazaların yaşandığı motosikletlerin güvenliği artırılacak ve yolculuk yapan motosiklet sürücülerinin kazalardan daha az etkilenmesi sağlanacak. Bakan Uraloğlu, motorcu dostu bariyerlerin daha fazla yaygınlaştırılması için tüm Türkiye genelinde çalışmaların aralıksız devam edeceğini ifade etti.