Türk meyve sebze sektörü, 3,5 milyon gurbetçinin yaşadığı Almanya'ya olan ihracatını 2023 yılında yüzde 24 artırarak 543 milyon dolardan 675 milyon dolara çıkardı. Bu başarıyla sektör, 2023 yılı için 1 milyar dolarlık bir ihracat hedefi belirledi. Bu hedef doğrultusunda, Berlin Fruit Logistica Fuarı'na katılan Türk firmaları, Almanya ve dünyadan gelen satınalma temsilcilerine Türk lezzetlerini sundu.
Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, Berlin Fruit Logistica Fuarı'nda Türk yaş meyve ve sebzelerini sergileyerek önemli iş bağlantılarına imza attı. Fuarın katılımcıları arasında yer alan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, fuarın yaş meyve ve sebze sektöründeki son gelişmeleri ve teknolojileri gözler önüne serdiğini belirtti.
İHRACATIN ÖNEMLİ BÖLÜMÜ EGE'DEN
Uçak, Türkiye'nin Almanya'ya yaptığı yaş meyve sebze ihracatının önemli bir bölümünün Ege Bölgesi'nden gerçekleştiğini vurgulayarak, Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği üyelerinin 2023 yılında Almanya'ya 220 milyon dolarlık ihracat yaptığını açıkladı. Bu rakamın, Ege Bölgesi'nin tarıma dayalı organize sanayi bölgelerinin devreye girmesiyle orta vadede 500 milyon dolara çıkabileceğini söyledi.
Uçak, pandemi sonrasında Almanya'nın organik sektörüne büyük yatırım kararı aldığına dikkat çekerek, Türk firmalarının da organik ürünlerdeki potansiyeli değerlendirmesi gerektiğini ifade etti. Berlin Fruit Logistica Fuarı'nda, organik sektörünün öne çıktığına işaret eden Uçak, bu alandaki iş birliklerinin gelecekte artacağını belirtti.
Berlin Fruit Logistica Fuarı, bu yıl 145 ülkeden yaklaşık 66 bin kişiyi ağırlayarak başarılı bir organizasyon gerçekleştirdi. Fuar boyunca tamamlanan iş anlaşmalarının yüksek olduğu görülürken, Türk firmaları da Almanya pazarındaki yerlerini güçlendirmek adına önemli adımlar attılar. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği'nin bu başarılı katılımı, Türk gıda sektörünün uluslararası alandaki rekabet gücünü bir kez daha gösterdi.