Türkiye'nin en büyük e-ticaret platformlarından biri olan Hepsiburada son gelişmeler ile gündeme geldi. Peki Hepsiburada satılıyor mu? Hepsiburada hangi ülkeye satıldı? İşte detaylar...

Hepsiburada satılıyor mu?

Kazakistan’ın önde gelen online alışveriş platformu Kaspi.kz, Türkiye’nin popüler e-ticaret sitesi Hepsiburada’nın yüzde 65,41’ini 1,13 milyar dolar karşılığında satın almak için anlaşmaya vardığını duyurdu. D-Market’in A ve B sınıfı hisselerini kapsayan bu anlaşmanın, Doğan ailesi üyeleriyle dün imzalandığı belirtildi.

Hepsiburada hangi ülkeye satıldı?

Kazakistanlı şirket Kaspi, Hepsiburada’yı “1,1 Milyar Dolar”a satın aldı.Satın almanın gerekli onayların alınmasının ardından 2025 yılının ilk yarısında tamamlanması bekleniyor. Anlaşmaya göre 1,13 milyar dolarlık tutarın 600 milyon doları kapanış anında, kalan 526,9 milyon dolarlık kısım ise kapanıştan sonraki 6 ay içinde ödenecek.ABD borsasında işlem gören Hepsiburada hisseleri, anlaşmanın açıklandığı gün 2,2 dolardan kapanmıştı. LSEG verilerine göre şirketin piyasa değeri 707 milyon dolar seviyesindeydi.

Kaspi.kz CEO'sundan Açıklama

Kaspi.kz CEO’su Mikheil Lomtadze, anlaşmayla ilgili yaptığı açıklamada, bu birleşmenin Kazakistan ve Türkiye’deki KOBİ’lere yeni fırsatlar yaratacağını ifade etti. Ayrıca, her iki şirketin de kendi markaları ve organizasyon yapılarıyla yollarına devam edeceğini belirtti. Lomtadze, Kaspi.kz ve Hepsiburada ekiplerinin geniş bilgi ve teknoloji birikiminden faydalanarak, iki ülkede e-ticaret ve dijital hizmetleri geliştirmeyi amaçladıklarını sözlerine ekledi.

Hepsiburada’dan Görüşler

Hepsiburada'nın kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan ise Kaspi ile yapılan bu anlaşmayı "heyecan verici" olarak nitelendirdi. Doğan, Kaspi’nin NASDAQ'ta işlem gören bir şirket olarak yenilikçi çözümleriyle Hepsiburada’nın potansiyelini açığa çıkarabilecek en doğru ortak olduğunu vurguladı.

Hepsiburada hakkında

Hepsiburada, 2000 yılından bu yana İstanbul merkezli bir perakende alışveriş platformu olarak hizmet veriyor. Şirketin yönetim merkezi İstanbul Şişli'de, operasyon merkezi ise Kocaeli'nin Gebze ilçesinde bulunuyor. Türkiye'nin ilk e-ticaret platformlarından biri olan Hepsiburada, Elektronik, Moda, Ev & Yaşam, Ofis Kırtasiye, Spor Outdoor, Kozmetik & Kişisel Bakım gibi 30'dan fazla kategori altında yaklaşık 160 milyon ürünü müşterilerine sunuyor.

Başlangıçta yalnızca kendi stoklarındaki ürünleri doğrudan tüketicilere ulaştıran 1P modeline sahip bir platform olarak kurulan Hepsiburada, 2015'te büyük bir dönüşüm geçirerek e-pazaryeri modeline geçti. Bu sayede farklı satıcıların da platformda mağaza açarak ürünlerini kullanıcılarla buluşturmasına olanak tanıdı. Hem doğrudan satış hem de pazaryeri modeliyle çalışan site, bu adımıyla daha geniş bir kitleye hitap etmeye başladı.

1 Temmuz 2021’de NASDAQ borsasında işlem görmeye başlayan Hepsiburada, bu başarıya ulaşan ilk Türk şirketi oldu. Şirketin büyüme ivmesi, 2023 yılı finansal raporlarına göre enflasyon muhasebesinden önce %104’lük bir artışla 96,5 milyar TL’lik satış hacmine ulaştı. Aktif müşteri sayısı 12 milyon, aktif satıcı sayısı ise 101,5 bin olarak açıklandı.

Kadın girişimcilere verdiği destekle dikkat çeken Hepsiburada, 2017 yılında başlattığı “Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü” programı ile bugüne kadar 50 binden fazla girişimci kadını ve 250’ye yakın kadın kooperatifini e-ticaret dünyasına kazandırdı. Şirket ayrıca, Haziran 2023'te Türkiye Basketbol Federasyonu ile yaptığı anlaşma ile A Milli Erkek ve Kadın Basketbol Takımlarının ana sponsoru oldu.

Yıllar içinde lojistik ve ödeme sistemleri alanında da büyüyen Hepsiburada, 2017’de kurduğu HepsiJet ile kargo teslimat süreçlerini iyileştirdi, HepsiPay ile dijital ödeme çözümleri sunmaya başladı. 2022’de ise Hepsiburada Premium adını verdiği, müşterilerine özel avantajlar sağlayan ücretli üyelik programını hayata geçirdi.

Hepsiburada, teknolojiyi ve inovasyonu iş modelinin merkezine alarak, Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformlarından biri olmaya devam ediyor.

Kaynak: Haber Merkezi