İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), raylı sistemlerdeki artan yürüyen merdiven ve asansör arızalarına yönelik inceleme başlattı. İBB Başkanlığının onayıyla başlatılan süreç kapsamında, Teftiş Kurulu Başkanlığı, İBB Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı'ndan bilgi ve belgeler talep etti.
İBB çözüme ulaşmayı hedefliyor
İBB’nin yürüyen merdiven ve asansörlerle ilgili başlattığı inceleme, halkın sürekli şikayet ettiği çalışmayan bu sistemlerle ilgili çözüme ulaşmayı amaçlıyor. İBB Teftiş Kurulu, bu kapsamda iki müfettişi görevlendirerek, Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı’na resmi yazı gönderdi. Yazıda, raylı sistemlerdeki erişim noktalarında son dönemde sıklaşan arızalar vurgulandı.
Bunun üzerine Raylı Sistem Dairesi Başkanlığınca Teftiş Kurulu Başkanlığına cevaben yazı gönderildi.
Yazıda, İBB Meclisi kararı uyarınca İBB Başkanlığı ile Metro İstanbul AŞ arasındaki görev ve yetki dağılımına ilişkin olarak "Görev ve Çalışma Yönetmeliği" haricinde hukuki dayanaklarıyla birlikte hazırlanan herhangi bir yazının ve yazışmanın bulunmadığı belirtildi.
Meclis kararına değinilen yazıda şunlar kaydedildi:
"İBB sorumluluğunda olmamasına rağmen yapılan görüşmelerde Metro İstanbul AŞ tarafından içinde bulunduğu mali durum gerekçe gösterilerek talep edilmesi üzerine işletmenin sürekliliği açısından kamu yararı gözetilerek, İstanbul halkının mağduriyet yaşamaması adına kısmi yedek parça teminleri yapılmaktadır. Fakat kamu ihale mevzuatındaki Türk lirası kullanım zorunluluğu sebebiyle gelinen süreçte söz konusu yedek parçaların temin maliyetleri çok artmakta, temin süreçlerinde sıkıntılar yaşanmakta ve işletmenin sürekliliği riske girmekte olduğundan yedek parça teminlerinin yabancı para biriminde ihale düzenleyebilme seçeneği olan Metro İstanbul AŞ'nin kendisi tarafından gerçekleştirilmesinin daha uygun olacağı mütalaa edilmektedir."
İBB'nin arızalı yürüyen merdiven ve asansör sorunuyla ilgili başlattığı inceleme süreci devam ediyor.