Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum İzmir Körfezi’nde ölen balıklar ve Körfez kirliği için inceleme yaptı. Amaç İzmir Körfezi’ni kurtarmak ama nasıl? Bunun, belediye ve hükümetle ortak çalışılması sonucu gerçekleşecek bir kurtarma olması lazım.

İzmir Büyük Şehir Belediye Başkanı Burhan Özfatura döneminde İzmir’in alt yapı sorununu çözmek için çalışmalar yapıldı. O döneme kadar İzmir’in kanalizasyon sorunu vardı, İzmir Körfezi’ne birçok yerden pis atık sular akıyordu. Alsancak, Pasaport İskelesi civarında bunu görebiliyorduk. Burhan Özfatura döneminde İzmir’in ilk arıtma tesisleri yapıldı, körfeze akan atık sular neredeyse kesildi. Ama Körfez’in kirliliği uzun zaman sürdü, her gelen belediye başkanı “Körfez’de yüzülecek” dedi ama olmadı

Balık ölümlerinde en çok Bayraklı sahilinde rastlamaktayız. Daha öncede bu görüldü. Çiğli arıtma tesisleri tam kapasite ile çalışmıyor mu? Geçen sene gazetemiz Yeni Bakış’ın internet sayfasında Pasaport Limanı’nda birçok balığın öldüğünü ve denizin kirliliğini yazmıştık ama ilgilenen kimse olmadı o dönemde. Geçen dönemin Belediye Başkanı Tunç Soyer “Körfezimiz temiz” dedi. Güzelbahçe’de denize girerek şov yaptı. Alsancak mıntıkasından denize girmedi de Güzelbahçe’den girdi, zaten o bölge temiz ve denize giriliyordu.

İzmir Büyük Şehir Belediyesi, Türkiye’nin en iyi arıtma tesislerine sahip ama teknoloji her sene çağ atlıyor, belediyenin buna yetişmesi ise imkansız, kendi olanakları ile. İzmir Körfezi’nin kurtarılması için yapılacak tek şey, hükümetle belediyenin ortak çalışması. Burada Teknoloji Bakanlığı da devreye girmeli. 

**    

Avrupa, Çin’le yaşadığı ekonomik çatışmada ilk kayıplarını yaşıyor. Alman Volkswagen AG, Çin ürünleri ile rekabet edememesi sonucu bazı fabrikalarını kapatmak zorunda kaldı. Almanya’da 87 yıllık bir maziye sahip olan Volkswagen tarihinde ilk kez şirketin Almanya’daki fabrikalarını kapatabileceğini duyurdu. Bloomberg, bunun Alman otomobil devinin tarihinde daha önce hiç yaşanmadığını belirtiyor. Volkswagen’in Müdürü Oliver Bloom “Koşullar zorlaşıyor, piyasada giderek daha fazla oyuncu var” diye şikayet etti. Almanya’da iş yapmanın karlı olmadığını ifade eden Bloom “Enerji ve iş gücü kaynakları pahalı, Alman elektrikli arabalar satın alınmıyor” diyor.

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından hazırlanan bir rapora göre Volkswagen  Grubu’nun AB’deki satışları temmuz ayında yıllık bazda yüzde 2.2 düştü.

Bu durumun birçok nedeni var. Almanya’daki en yüksek sosyal güvenliğe alışkın olan son derece pahalı iş gücü ve Almanların, Çin otomobil endüstrisi tarafından, özellikle de elektrikli araç üreticileri tarafından hızla piyasadan çekilmesi. Rusya gaz hattının Çin tarafına yönelmesi ile Alman endüstrisi ucuzluğunu ve işçilik maliyetlerini büyük ölçüde kaybetti. Almanların bu yüzden Çin’le rekabet şansları kalmadı.