Modern toplumun ekonomi, siyaset, üretim ve kültürün bütünleşme araçları olarak hizmet eden iletişim biçimleri tarafından tümüyle tahakküm altına alındığı yeni bir aşamaya girdiğini söylemek mümkündür. Bu süreçte iletişim bir denetim ve aktarma alanı haline gelmiştir. Dünyada gelişen teknoloji ile birlikte geleneksel medyanın dışında yeni bir oluşum ortaya çıkmıştır. Bu oluşum, internet, bloglar, sosyal medya uygulamaları gibi yeni araçlar ortaya çıkartmış ve bu araçlar CD, VCD, DVD, Interaktif CD, GSM-WAP-GPRS, Internet gibi tümüyle dijital teknolojiyle üretilen ve içeriği üretenle tüketen arasında farklı bir ilişkiyi tanımlayan medya “yeni medya” ya da “dijital çağ” olarak adlandırılmıştır. Günümüzde iletişim çağında önemli bir devrim niteliği taşıyan yeni medya toplumsal değişimleri de beraberinde getirmiştir. Farklı ses, renk ve düşüncelerin tüm dünya üzerinde hızlı bir iletişim aracı ortaya çıkartarak interaktif bir oluşum ortaya çıkmıştır.
Yeni medya olarak kavramsallaştırdığımız ve her türlü internet tabanlı iletişim teknolojisi yerleştirebildiğimiz bu yeni alan, son yıllarda akıllı cep telefonların gelişimi ile kendine yeni bir tüketim pazarı oluşturdu. Yeni medyanın kıullanım kolaylığı ile başına “-e” yaptığımız e-devlet,e-ticaret ,e-pazar gibi uygulamalar, Google, Yandex gibi her istediğimiz bilgiye ulaşabildiğimiz arama motorları, sosyal medya olarak adlandırılan Facebook, Twitter ,İnstgram, Tiktok, Flickr, Tumblr gibi sosyal paylaşım siteleri, gezi, bilgi, eğlence, haber gibi farklı alanlarda yazı ile birlikte paylaşıldığı bloglar, gazetecilik mesleğini ve gazeteleri farklı bir döneme sokan internet gazeteciliği kavramı, haber siteleri, popüleritesini koruyan Wikipedia, görüntü, ses, video paylaşımlarının yapıldığı Youtube, bigi kaynaklarının gözdesi Ekşisözlük ya da akla gelebilecek olan her türlü etkileşimin ve interaktifliğin sağlandığı platrofmları yeni medya olarak kullanabilir ya da yeni medya türleri olarak adlandırabiliriz.
Kültür ortamının dijitalize olmasıyla insanlar arasındaki ilişkilerde dijitalize olmaya başlamıştır. Castells’e göre enformasyonu ön plana çıkaran ağ toplumu bilişim teknolojileri tarafından harekete geçirilen, bilişim ağlarında oluşan ve tüm küreye yayılmış yeni bir toplumsal organizasyon yapısıdır. Burda sosyal medya olgusu ortaya çıkar. İletişim anlamında dijital bir ortama geçilmesiyle artık insanlar ne yaptıklarını, nerde olduklarını kendi rızası ve isteğiyle çeşitli sosyal medya araçları ile sanal ortamda paylaşmaya başladı. Burada tanımadıkları insanlar dahi olsa etkileşim kurarak sosyalleştiler. Bu platformanlardaki paylaşımlar yeni iletişim teknolojileri ile birlikte kullanılarak ağ toplumunu oluşturdu. Facebook, twitter, instgram gibi uygulamalar sosyal ağlara örnek gösterebilir. Bu araçlarla insanlar kendi düşüncelerini, fotoğraflarını paylaşması ve sürekli uygulamaların getirdiği yenilikler popüleriteyi yükselterek kısa bir sürede tüm küreye yaymıştır.