Genellikle iş ve yaratıcılık konuları aynı sohbette gündeme gelmez. Birçok kişi, işin tamamen para kazanmakla ilgili olduğuna, yaratıcılığın ise sanat ve hayal gücüyle ilgili olduğuna inanıyor. Peki iki oldukça farklı fikir bir araya nasıl gelir?
İş dünyasında yaratıcılık, insanlara yenilikçi çözümler bulmaları ve sorunlardan fırsatlar yaratmaları için ilham veren, meydan okuyan ve onlara yardımcı olan bir düşünme biçimidir. Bazı şirketlerin bizi yeni ve harika fikirlerle büyülemesinin, diğerlerinin ise sadece alışılmış yolu izlemesinin nedeni budur. Yeniliklerin ve ilhamın kaynağıdır.
Yaratıcılıkta sanatsal değerden çok daha fazlası var
Linkedin, “yaratıcı düşünmeyi” günümüzde en çok talep edilen beceri olarak adlandırdı. Diğer araştırmacılar da bir işi yürütmek için gereken ilk 3 beceri arasına yerleştirdiler (eleştirel düşünme ve problem çözme ile birlikte). Yaratıcı düşünürler, şirketlerin büyümesini ve yenilik uygulamalarını yönlendiren vizyonerlerdir.
Peki, yaratıcılık iş başarısına ne getiriyor?
- Şirketleri rekabetçi kılar
- Şirket kültürünü besler
- Verimliliğe yardımcı olur
- Sorunları çözmeye yardımcı olur
- Dünyayı değiştirir
Bir düşünün, eski yöntemleri kullanarak yeni bir şey inşa edemezsiniz. Hızlı hareket eden ekonomik ortam, esnek olabilen, hızlı düşünebilen ve değişikliklere uyum sağlayabilen şirketleri destekliyor. İşletmeniz eskimiş süreçlere bağlıysa bunların hiçbiri mümkün değildir.
Her şirket rekabeti geride bırakırken büyümeye ve genişlemeye çalışır. Daha yüksek bir hedefe ulaşmak istiyorsanız, müşterileriniz için yeni, farklı ve yararlı bir şey getirmek çok önemlidir.
Diğer işletmelerin yaptıklarını kopyalayıp sektörün en iyisi olmayı bekleyemezsiniz. En iyisi olmak için yenilik yapmanız, mükemmel çözümler bulmanız ve sınırları zorlamanız gerekir.
Yeni rekabet avantajı
İş dünyasında yenilik ve yaratıcılık el ele gider. Kimsenin istemediği, eskimiş, sade çözümlere, hizmetlere ve çekici olmayan ürünlere sahip olmak istemezsiniz. Konfor alanınızın dışına çıkmanız, yepyeni çözümler keşfetmeniz ve yaratıcılığı harekete geçirmeniz gerekiyor.
İş ortamı her an değişiyor. Eskiden rakiplerinizi yenmek için fiyatlarınızı düşürmek yeterliydi. Ancak ekonomik koşullar değişti ve artık doymuş pazarların sunamayacağı hiçbir şey kalmadı. Şirketlerin artık müşterilerinin ilgisini çekmenin daha akıllı yollarını bulması gerekiyor.
İş yaratıcılığıyla, sorunları her zamankinden daha hızlı ve daha kolay çözersiniz. İş başarınız için hayati önem taşıyan, kullanıcılarınızın ilgisini çekecek ve meşgul edecek benzersiz fikirleri keşfetmenize yardımcı olur.
İnsanların neye ihtiyacı olduğunu onlar ihtiyaç duymadan önce ortaya çıkararak bir adım önde olursunuz. Kendi tarzınızı korurken sınırları zorlayabilirsiniz.
Yaratıcı düşünme olmadan bunların hiçbiri mümkün olmazdı. Sadece problem çözme ile el ele gitmez, aynı zamanda insanların fırsatları görmesine de yardımcı olur.
Her şey insanlarla ilgili
İlgili insanlar olmasaydı, iş yaratıcılığı işe yaramazdı. Fikir üreten ve onları somut sonuçlara dönüştüren parlak bireylerdir. Arkasında insanlar olmadan hiçbir iş var olamaz.
Yaratıcı yetenekleri geliştirmenin ve beslemenin önemini anlayan şirketler, bunun kurum kültüründe hayati bir unsur olduğunun farkına varır. Yaratıcı düşünme geliştirilebilen ancak empoze edilemeyen bir beceridir.
Doğru ortamın sağlanması, işyerinde yaratıcılığın desteklenmesine yardımcı olur ve sorun çözmede geleneksel olmayan bir yaklaşımı teşvik eder.
Yine de açık bir ofis alanı oluşturmak ve sandalye yerine armut koltuk kullanmak yeterli değildir, bu ve diğer fiziksel özellikler sadece yüzeyi çizer ve dekor unsuru olarak daha iyi hizmet eder.
Yaratıcılık, kapsayıcı, uyarlanabilir, güvene dayalı, deneyleri memnuniyetle karşılayan ve insanları merak etmeye ve keşfetmeye teşvik eden ortamlarda gelişir.
Olağanüstü üretkenlik artışı
İş yaratıcılığının bir diğer önemli yararı da üretkenliğinizi artırmaya yardımcı olmasıdır. Bilinmeyen bölgelere ulaşıyorsunuz ve bu, her ekip üyesini elinden gelenin en iyisini yapmaya ve ödüllendirici bir şekilde kendilerini bir sonraki seviyeye geçmeye motive ediyor.
Ayrıca, iş yaratıcılığı insanlara takdir edildiğini hissettirir. Yeni ve heyecan verici bir şey buldukça sınırlarını ve beklentilerini aştıklarını bilmek kişisel ve profesyonel gelişimlerine yardımcı olur.
Ancak iş yaratıcılığının en iyi yanı, sağlıklı geri bildirim oluşturmayı ve toplamayı teşvik etmesidir. Geri bildirim olmadan, neyi iyi yaptığınızı ve nerede yanlış yaptığınızı anlamak çok zor olabilir.
Yaratıcı olduğunuzda, hata yapmanız kaçınılmazdır ve bu, geri bildirimleri mümkün olan en üst düzeyde kabul etmeyi ve anlamayı kolaylaştırır. İyi yapıldığında, zihninizi ve fikirlerinizi yeni bakış açılarına doğru iterken aynı zamanda işyeri moralini artırma potansiyeline sahiptir.
Hiçbir sorun yeterince büyük değil
Bir problem çözme becerisi olarak yaratıcı düşünme, fırsatları bulmaya ve zorlukları durumu iyileştirmek için bir şans olarak görmeye yardımcı olur. Gelişen bir zihniyet, işlerin nasıl yürüdüğüne ve bunları neden belirli bir şekilde yaptığımıza dair gerçek merakla birleştiğinde yaratıcılık, inovasyonun katalizörü haline gelir.
Yaratıcı problem çözme, yaratıcı, yenilikçi yaklaşımlar kullanarak problem tanımından çözümün uygulanmasına kadar yolunuzda ilerlemenize yardımcı olan, iyi tanımlanmış bir süreçtir. Zorluğa farklı bir açıdan bakmaya yardımcı olur ve genellikle onu bir çözüme dönüştürür.
Yine de bu, sürecin kolay olduğu anlamına gelmez. Yalnızca orijinal ve benzersiz değil, aynı zamanda faydalı ve uygulanabilir olan fikirleri bulmak için çok fazla çaba, zaman ve işbirliği gerekir.
Küresel etki
Müşteri ihtiyaçlarını karşılamak, şirketlerin sahip olduğu tek iş hedefi değildir. Giderek daha fazla şirket yaratabilecekleri etkinin farkına varıyor. Amaca yönelik işletmelerin yükselişi, ekonomideki küresel değişimi doğruluyor.
Birçok ülke, hükümet, girişimci ve kuruluş küresel sorunları çözmek için birleşti. Ancak bu sorunları, onları yaratırken kullandığımız aynı düşünce sürecini kullanarak çözemeyiz. İşte burada yaratıcılık devreye giriyor.
Sosyal fayda için inovasyon ivme kazanıyor. Şirketler, kârlarını daha büyük faydaya yönlendirmek için tüm iş modellerini değiştirir. Bazıları kar amacı gütmeyen kuruluşları ve yeni teknolojilerin geliştirilmesini destekler. Bazıları sistemleri ve hizmetleri iyileştirir. Diğerleri ise yaratıcı topluluklar oluşturup besler ve açık yeniliği destekler.
Yaratıcılık başarı için çok mu önemli?
Bu, başarı tanımınıza bağlıdır, ancak çoğu durumda, iş yaratıcılığı, ne kadar karmaşık ve iddialı olursa olsun, hedeflerinize ulaşma şansınızı önemli ölçüde artırabilir.
Bazı endüstriler için yaratıcı düşünceye yer açmak daha zordur. Örneğin muhasebeyi ele alalım, uyulması gereken kurallar vardır. Ancak, yaratıcı düşünmenin her zaman işleri farklı bir şekilde yapmakla ilgili olmadığını anlamak önemlidir, bu, fırsatları görme ve onları yakalama tutumudur.
İş yaratıcılığı olmadan şirketinizin öne çıkmasını bekleyemezsiniz. Yaratıcı düşünme ve problem çözme, yaratıcılık ve yeniliğe giden yolda en önemli araçlardır. Elbette, hatalar yapmaya mahkumsunuz, ancak aynı zamanda keşfedilmemiş bir bölgedesiniz.
Yeni bir şey keşfetmeli, bu fikirle oynamalı ve nereye gittiğini görmelisiniz. Tabi ki, yol boyunca zorluklar var, ancak yaratıcı sıçramayı yaparsanız, sonuçlar uzun vadede olağanüstü olmaktan başka bir şey olamaz.
Yaratıcılığı ödüllendirmek ve insanlara kendi yöntemleriyle çalışma dışında düşünme esnekliği sunmak önemlidir. Ayrıca, çalışanlara kendilerini yenilemeleri için zaman vermeli ve sonuçları hemen teslim etmeleri için onlara baskı yapmamalısınız. İnovasyon zaman alır, ancak beklemeye değer!