Pazarlamacılar ne zaman pazarlama hakkında konuşsalar, söylemeyi sevdikleri ilk cümle; “içerik kraldır.” olur.
Bill Gates’in bu ifadeyi 1996'da söylediğine inanılıyor. Görünüşe göre de haklıymış. Tutarlı şekilde değerli bir içerik oluşturduğunuzda, kitlenizle anlamlı ilişkiler kurarsınız. Aynı zamanda marka bilinirliğini artırır ve sizi bir düşünce lideri olarak görmelerini sağlarsınız. İçerik, SEO ve ürün hizmetlerinizi pazarlamak için çok önemlidir.
Yine de olay şu. İçeriğin üstün olması için stratejik bir yaklaşım benimsemeniz gerekir. Başka bir deyişle, öylece uyanıp kanatlanamazsınız. Örneğin, rastgele sosyal medya gönderileri paylaşarak veya sitenizde içerik olması adına bir blog yazısı yazarak bu işi yapamazsınız.
Bunun yerine belirli konularla ilgili olması gerekir. Daha da önemlisi, uzun vadeli hedeflerinizle senkronize olması gerekiyor.
Gerekli olsa da, bu zaman alıcı olabilir. Neyse ki, daha iyi içerik yönetimi için takviminizi kullanabilirsiniz.
İçerik Takvimleri: Nelerdir ve neden onlara ihtiyacınız var?
İçerik planlaması açısından, bir içerik takvimi, önümüzdeki birkaç hafta, aylar ve hatta yıllar boyunca yayınlayacağınız içeriğin ayrıntılarını veren basit bir uygulamadır. İçerik takviminiz hakkında size hızlı bir genel bakış sunmanın yanı sıra içerik takviminiz, onları bilgilendirmek için ekibinizle de paylaşılabilir.
Sadece bir hobiyse, blogunuz muhtemelen bir içerik takvimine ihtiyaç duymaz. Ancak, işinizi büyütmek için içerik pazarlaması kullanıyorsanız düzenli kalmak çok önemlidir.
İçerik pazarlama stratejiniz, içerik takvimlerinden aşağıdaki şekillerde yararlanabilir:
Organize olmanızı sağlar ve size zaman kazandırır
Zamanınız olduğunda fikirlerinizi bir içerik takvimi ile derleyebilirsiniz. Böylelikle, çoklu görev yapmanıza gerek kalmayacaktır. Sonuç olarak, fikir üretmeye ve yaratmaya zaman harcamak yerine zamanınızı başka şeylere harcayabilirsiniz.
Düzenli ve zamanında paylaşım yapmanızı sağlar
Sosyal medya ve SEO’da tutarlılık anahtardır ve daha iyi ölçümlerle ödüllendirilir. Tutarlı içerik, hedef kitlenizin ilgisini çekmenin yanı sıra markanızı daha etkili bir şekilde hatırlamanıza yardımcı olabilir. Örneğin, hedef kitlenizin daha kişisel hissetmesini sağlamak için onlar adına önemli olan belirli etkinlikleri, tatilleri veya mevsimleri seçebilir ve buna göre yayın yapabilirsiniz.
İçerik takviminizle işbirliği daha kolay hale gelir
Çoğu takvimle, ekip işbirliği araçlarını kullanarak işbirliği yapabilir ve aynı takvimde birden çok düzenleyiciye ve oluşturucuya sahip olabilirsiniz. Ekip üyeleri bu şekilde bilgi sahibi olabilir ve birlikte daha verimli çalışabilir.
Siz ve tüm ekibiniz için hatalar azalır
Her şey zamanından önce planlanıp organize edildiğinde, birden çok kez redaksiyon yapmak daha kolaydır. Ayrıca içerik takviminde çok sayıda göz olduğu için hatalar hızla fark edilir ve anında düzeltilir.
İçerik dağıtmak ve sosyal medyayı kullanmak için stratejilerinizi geliştirebilirsiniz
Her şeyi tek bir yerde tutarak, sosyal medyanızdaki tüm etkinlikleri takip edebilirsiniz. Uzun vadeli düşünerek, bundan sonra ne yapacağınıza dair stratejiler geliştirebilirsiniz.
Sizi en son trendler hakkında güncel tutar
Trend olan bir konuya yapılan yorum, her zaman trend olmayan bir konuya göre daha fazla ilgi çeker. İçerik takvimi kullandığınızda tüm trendlere göre içerik oluşturabilirsiniz.
İçerik performansını izlemek ve iyileştirmek bununla kolaylaştırılmıştır
Günlük veya haftalık aktivitelerinizi takip ettiğinizde boşlukları tespit edebilir ve hızla iyileştirebilirsiniz. A/B testleri, takviminizi kullanarak hedef kitlenizin en çok ilgisini çeken içerik karışımını belirlemenize yardımcı olabilir.
Beğendiğiniz bir biçim seçin
İçerik takviminizi barındırmak için çeşitli platformlar kullanabilirsiniz. Örneğin, bir e-tablo, içerik yönetimi yazılımı veya bir takvim uygulaması kullanabilirsiniz.
Son teslim tarihlerinden daha fazlasını izlemek istiyorsanız, geleneksel bir takvim doğru araç olmayabilir. Bu durumda, bir elektronik tablo daha iyi bir alternatif olabilir. Çünkü her şeyi düzgün bir şekilde sütunlar ve satırlar halinde düzenleyebilirsiniz. Bu da içeriğin her bir parçası hakkında yazar, anahtar sözcükler, mevcut durum ve bağlantılar gibi daha fazla bilgi eklemenizi sağlar.
Takvim ve proje yönetimi işlevleri, Asana ve Trello gibi içerik yönetimi yazılımlarına dahildir. Ekibinizin verimliliğini artırmak için bu araçların yanı sıra elektronik tabloları da kullanabilirsiniz.
İçerik fikirleri bulun
Doğru biçimi ve araçları belirledikten sonraki adım, içerik fikirleri üzerinde beyin fırtınası yapmaktır. Marka kişiliğinize uyan konular olmanın yanı sıra, hedef kitlenizin sahip olabileceği tüm endişeleri ele almalı ve alanınızdaki uzmanlığınızı göstermelidirler.
Biraz ilham mı arıyorsunuz? Başlamak için işte bazı fikirler:
- Düzenli blog yazıları.
- Videolar, web seminerleri veya nasıl yapılır kılavuzları.
- Motivasyon pazartesi gibi yinelenen bir gönderi, dizi veya tema.
- Durum çalışmaları.
- Müşteri başarı öyküleri.
- İşle ilgili infografikler, istatistikler, basın bültenleri.
- Popüler kültürden, haberlerden, tatillerden veya trendlerden yararlanın.
- Okuma listeleri.
- Ürün veya hizmet lansmanları.
- Sektörünüzdeki veya işinizdeki bir liderle röportaj yapın.
- Arka planda iş.
- Yaklaşan endüstri etkinlikleri.
Ayrıca, zamandan kazanmak için mevcut içeriği yeniden kullanmanın yollarını arayın. Örneğin, ürününüzü nasıl kullanacağınıza dair bir blog yazısı videoya dönüştürülebilir.
İçeriği olabildiğince önceden planlamak için yeterli fikir bulmalısınız. En az altı aylık bir fikir kaynağı bunun için idealdir. Ancak, daha ayrıntılı olarak planlayabileceğim bazı içerik fikirleri var. Örneğin, tatiller için bir içerik pazarlama stratejisinin haritası bir yıl kadar önceden çıkarılabilir, çünkü önemli tarihler hemen hemen değişmez.
Yayınlarınızın kanallarını ve sıklıklarını belirleyin
Beyin fırtınası yaptıktan sonra içeriğinizi nerede ve ne zaman yayınlayacağınıza karar verin. Sonuçta her kanalın farklı bir amacı olacaktır. Değişken içerik kullanmak, içeriğinizin yazılı ve ilgili olduğu, her kanala benzersiz şekilde uygun olduğu anlamına gelir.
- Blog. İş ve sektör içgörüleriniz “nasıl yapılır” içeriği olarak yayınlanır. İdeal olarak her gün bir blog yazısı yayınlanmalıdır. Yapabileceğiniz en iyi şey, bu mümkün değilse haftada 1 ila 3 kaliteli gönderi paylaşmaktır.
- İnternet sitesi. Açılış sayfalarını, videoları ve güvenlikli içeriği kullanmak güvenilirliğinizi artırabilir. Ayrıca, arama motoru optimizasyonunuzu geliştirir. İşletmeniz veya sektörünüz değişirse, bu tür içeriğin yalnızca oluşturulduktan sonra güncellenmesi gerekir.
- Sosyal medya ağları. Yeni içeriklerinizi bu kanallarda tanıtabilir, marka bilinirliği oluşturabilir ve sosyal medya kanalları aracılığıyla hedef kitlenizin ilgisini çekebilirsiniz. Kanala bağlı olarak frekans değişir; Facebook günde bir veya iki kez, Twitter günde üç kez, LinkedIn günde bir kez, Instagram günde 1,5 kez ve Pinterest günde beş kez gibi..
- Video paylaşım siteleri. YouTube, içeriğinizi biraz karıştırmak için harika bir fırsat haline geldi. YouTube; açıklama, eğitim ve röportaj videoları (hatta şirketiniz veya markanız hakkında komik bir şeyler) yüklemek için kullanılır. Videoları gerekli gördüğünüz sıklıkta yayınlayabilirsiniz. Bu videoları daha önce yapmadıysanız, her gün bir video çekebileceğinizi düşünmeyin. YouTube’da her gün video yapmak zor. Kitlenize bağlı olarak başlamak için haftalık veya iki haftada bir program seçin. Yaklaşan takvim yükümlülükleriniz için birkaç tane yaptığınız uzun video oturumları planlamanız gerekecek.
- E-postalar. Bültenler, basın bültenleri, anketler ve sezonluk içerik gibi içerikler, belirli kitle segmentlerine göre uyarlanmalıdır. A/B testi ile e-postalarınız için en uygun zamanı bulun. Rastgele zamanlanmış e-postalar göndererek hedef kitlenizi rahatsız etmekten kaçının.
Bir içerik pazarlama stratejisi geliştirin
Bir içerik pazarlama stratejisi, içerik takviminizden en iyi sonuçları almanıza yardımcı olacaktır. İlk adım, hedeflerinizi her üç ayda bir veya yılda bir belirlemektir. Ardından, takılırsanız, aşağıdaki sorular size yardımcı olabilir:
- İçerik oluşturucu nedir ve neden içerik oluşturursunuz?
- Blogunuzun daha fazla trafik çekmesini ister misiniz?
- Daha fazla potansiyel müşteri mi arıyorsunuz?
- Alanınızda bir düşünce lideri olmak ister misiniz?
Herhangi bir içerik oluşturmadan önce hedeflerinizi belirlemek, nerede ve ne zaman yayınlanması gerektiğini ve ne sıklıkta yayınlanması gerektiğini belirlemek çok önemlidir.
Ardından, içeriğe kimlerin dahil olacağını belirleyin. Ekip rollerini ayarlamak, ister özel bir içerik pazarlama ekibiniz olsun, ister dış kaynak kaynağınız olsun, ekibinizin kapasitesine göre ne kadar içerik çıkarabileceğinizi belirlemenize yardımcı olacaktır. Bu aşamada, bir içerik planlayıcı yardımcı olabilir.
Oluşturacağınız içeriğin türünü belirlemek için, hedeflerinizi ve sürece kimlerin dahil olacağını belirlemeniz gerekir. En iyi sonuçları almak için tutarlı bir gönderi planı oluşturmalısınız.
İçerik takviminizin haritasını çıkarın
Bir sonraki adım, içerik oluşturma sürecinize ve içerik pazarlama stratejinize dayalı bir içerik takvimi oluşturmaktır. İşinize bağlı olarak takviminiz farklılık gösterecektir. Her şeyi uyumlu tutmak için, yalnızca 2-3 ay önceden plan yapmalısınız. İçerik fikirlerinin ve hedeflerinin değişmesi de mümkündür.
İçerik takviminize eklemek isteyebileceğiniz bazı şeyler şunlardır:
- Başlık veya Konu
- Bitiş Tarihi
- Yayın Tarihi ve Saati
- Yazar
- Hedef Anahtar Kelime
- İçerik Açıklaması
- Tanıtım Kanalları
- Notlar ve Kaynaklar
- Durum
- Bağlantılar
Bir takvim, her şeyin haritasını çıkarmaya da yardımcı olabilir. Choncé Maddox’un açıkladığı gibi, “Beyin fırtınası yapmaya, ana hatları çizmeye, yaratmaya/programlamaya, cilalamaya ve tanıtmaya adanmış günler ayarlamayı seviyorum. Evet, içerik üretim süreci oldukça sıkıcı ama yazılı olarak hazırlanmış sağlam bir plana sahip olmak her şeyi değiştirebilir.”
Ek olarak, takviminizi “belirli teslim tarihlerini karşılamaktan sorumlu tutmak ve içeriği tamamlamak için ihtiyaç duyduğunuz şeyi hazırlamak adına kendinize yeterli zamanı tanımak ve hatırlatıcılar ayarlamak” için de kullanabilirsiniz.
Gönderileri planlayın
Çoğu blog platformu, yayınları belirli bir tarihte yayınlanacak şekilde planlamanıza izin verir. Önümüzdeki haftalar ve aylar için içerik ekibiniz tarafından oluşturulabilir ve uygun zamanda yayınlanması planlanabilir. Sosyal medya için de gönderiler planlayabilirsiniz.
HootSuite gibi pano hizmetleri, gönderileri girmenize ve bunları Twitter, Facebook, Instagram veya üçünde aynı anda yayınlanacak şekilde planlamanıza olanak tanır.
Teşvik edin ve ölçün
Bir içerik takvimi oluşturmanın son aşaması, içeriği tanıtmaktır. Yine, maksimum sonuçlara ulaşmanın en etkili yolu, tutarlı bir gönderi planı planlamaktır. Ayrıca, hangi promosyon kanallarını ne zaman kullandığınızı öğrenin.
İçeriğinizin başarısını çeşitli şekillerde ölçebilirsiniz. Örneğin, içerik pazarlama hedeflerinize bağlı olarak marka farkındalığını, olası satış yaratmayı veya SEO’yu ölçebilirsiniz. Ardından, bir sonraki çeyreği planlamak için bu ölçümleri her üç ayda bir tutarlı bir şekilde izleyin.
Hem web hem de sosyal analitiğin yanı sıra gelir verisinden yararlandığınızdan da emin olun. Bu bilgilerle, ziyaretleri ve etkileşimi artırmak için başlıklar, tanıtımlar, giden bağlantılar vb. gibi mevcut içeriği optimize edebilirsiniz.
Alt çizgi
Kaliteli bir içerik takvimi oluşturmanın tek adımlık bir formülü yoktur. Ancak, en iyi sonuçları elde etmek için düzenli olarak planlamanız, oluşturmanız, tamamlamanız ve düzenli içerik yayınlamanız gerekir. Bir içerik takvimi ile düzenli kalacak, ekip işbirliğini kolaylaştıracak, teslim tarihlerini takip edecek ve içerik pazarlama başarınızı artıracaksınız.