Değişkenliğin ve belirsizliğin arttığı bir dünyada, bugünün normal duygusu yaşamlarımızda, işimizde yerini bulmak için değişmeye ve kaymaya devam ediyor. Önemli iş değişikliklerinin ortasında, liderlerin cesaret, empati ve güven duygularını daha derinden incelemeleri gerekir.

Liderlik uygulamaları, takımların kriz ve belirsizlik zamanlarında nasıl hissettiğini, gözlemlediğini ve dayandığını belirleyebilir. Liderlik konumu, bir krizi aşmak, insanları nezaketle bir araya getirmek için bilinçli, sürekli ve cesur olmalıdır. Öfkeli hayranlardan oluşan bir ekibe liderlik ederek, odaklanmalarını destekleyerek, ekip verimliliğine, üretkenliğine ve işbirliğine katkıda bulunan uygulamaları göreceksiniz. İşte, yüksek etki için sanal olsun ya da olmasın lider ve lider adayları için farklı birkaç seçeneğe bakalım:

Net ve sık mesajlar iletin

2020 Edelman Güven İndeksine göre, katılımcıların % 63'ü pandemi hakkında güvenilen devlet web siteleri ya da geleneksel medyadan bilgilere inanmak yerine, işveren güvenine daha fazla önem verdiklerini belirtmişlerdir. Bir liderin sözleri ve eylemleri, çalışanların kendilerini güvende hissetmelerine yardımcı olabilir, duygusal olarak baş etmelerini destekleyebilir, deneyimlerini bundan anlam çıkarabilecekleri bir bağlama oturtabilir. Liderler insanlara ihtiyaç duydukları anda ihtiyaç duydukları şeyi vermeli, açık ve sık iletişim kurmalı, şeffaflığı korumalı, insanların olan biteni anlamlandırmalarına yardımcı olmalıdır.

Takım kimyasını güçlendirin

Lider sosyalleşme deneyimleri, ortak ilgi alanlarını keşfetmek, geçen hafta elde edilen başarıları yansıtmak, kişisel hikayeleripaylaşmak ve insanların Netflix aracılığıyla hangi TV şovlarına kapıldıklarını anlamak için bir ekip toplantısının başlangıcında birkaç dakika ayırmak kadar basit olabilir. Sporları tartışmak, en son trendleri paylaşmak veya sanal partiye ev sahipliği yapmak için bir sohbet odası oluşturmak, takım bağlarını güçlendirir, takım ruhunu canlandırır.

Liderler, zorluklarla ilgili konuları bütünleyip, liderlerin nasıl insan olduğunu normalleştirmek için kişisel hikayelerinipaylaşabilirler. Hikayeler yakalayarak değişim için bir çerçeve oluşturabilirler. Ekipleri bir araya getirebilir, işbirliğini güçlendirebilir ve insanların harekete geçmeleri için ilham verebilirler.

Sık kontroller

Ekipler senkronize olduğunda, ortak hedef üzerinde netliğe sahip olurlar. Takım için başarının neye benzediğini bilirler ve takımın etkinliğini destekleyen en önemli önceliklere, davranışlara ve uygulamalara bağlıdırlar. Bire bir görüşmeler yoluyla ortak liderlik geliştirerek, frekansta oldukları kişilere daha derin bir düzeyde deneyimlediğiniz bir ortam yaratır. Liderler aşağıdaki gibi sorular sorabilir:

Mevcut görevinizde sizin için en önemli olan nedir?

Senin için harika bir günü nasıl tanımlarsın?

Bu işyerinin bir parçası olmaktan sizi gururlandıran şeyin ne olduğunu açıklayabilir misin?

İşyerinde bir girişime liderlik edebilseydiniz, bu ne olurdu?

Ekip toplantısında bu sorular ekip için önemli olan uygulamaları belirleyebilir, tartışma ve eylemleri tetikleyebilir.

Sorumlu liderlik

Bir ekip içinde hesap verebilirlik eksikliği, organizasyonun yapısına orman yangını gibi nüfuz eder, üretkenliği sınırlar ve moral, motivasyonu öldürebilir. Bireylerin, kendilerini bir kolektif olarak teslim etmekten sorumlu olduklarını bilmeleri gerekir. Liderlerin zamanlarını neye harcadıklarının ‘nedenlerini’ açıklayarak sahneyi oluşturmaları gerekir. Açık beklentiler belirleyerek, ekip üyelerinin standartlar ve çıktılar konusunda net olmalarını sağlarlar. Bu sohbetler tek seferlik değildir; tekrar talep edilebilir.