Apple, Avrupa pazarında büyük bir dönüşüme gidiyor. Şirket, Avrupa Birliği'nin Dijital Hizmetler Yasası (DMA) düzenlemelerine uyum sağlamak için iOS, Safari ve App Store'da Mart ayında piyasaya sürülecek olan iOS 17.4 güncellemesi ile önemli değişiklikler yapacağını duyurdu. 
Bu değişikliklerin ana sebebi, DMA'nın getirdiği düzenlemelere uymak zorunda olmaları. DMA, 2020 yılından beri Avrupa Birliği’nin gündeminde olan, büyük çevrimiçi platformların pazar güçlerini kötüye kullanmalarını önlemeyi amaçlayan bir yasa. Apple, bu kapsamda Avrupa'da Android ekosisteminde olduğu gibi üçüncü taraf uygulama mağazalarına izin verecek, App Store'u revize edecek ve mobil cihazlardan ödeme seçeneklerinde Apple Pay dışında seçeneklere izin verecek.
DMA kapsamında, Apple'ın üçüncü parti uygulama marketlerine izin vermesi ve bu marketler aracılığıyla yüklenen uygulamalardan komisyon almayacak olması, uygulama geliştiricilerine ve kullanıcılara daha fazla esneklik sunacak gibi görünüyor. Şirket, yasaya uyum sağlamak adına güvenlik önlemlerini artıracağını ve üçüncü taraf uygulama mağazalarına izin verirken geliştiricilerden belirli koşulları yerine getirmelerini isteyeceğini belirtti. 
Apple, sadece üçüncü taraf uygulamalara izin vermekle kalmayacak, aynı zamanda tarayıcı seçeneklerinde de değişiklikler yapacak. iOS 17.4 ile başlayarak, Avrupa Birliği’ndeki Apple kullanıcıları, Safari'yi ilk açtıklarında bir tercih ekranıyla karşılaşacak ve listeden bir varsayılan tarayıcı seçebilecekler.
Üçüncü taraf ödeme seçeneklerine izin verilmesi ise büyük bir adım. Apple, Google gibi, kendi mağazalarında sunulan uygulamalar üzerinden yapılan satın alımlara aracılık yaparken yüzde 30 komisyon alıyor. Bu durum, 2021 yılında en büyük oyun platformlarından biri olan Epic Games’in Apple'a karşı açtığı dava sürecinin temelini oluşturmuştu. Epic Games, Apple'a karşı davayı kaybetse de benzer gerekçelerle Google'a karşı bir davayı kazandı.
Bu değişiklikler, sadece Apple'ı değil, aynı zamanda AB pazarındaki diğer teknoloji devlerini de etkileyecek gibi gözüküyor. AB Dijital Hizmetler Yasası’nın diğer pazarlardaki teknoloji rekabetini etkileyip etkilemeyeceğini zaman gösterecek.