Kişisel marka, görsel görünüşünüz değil, profesyonel nişinizde güvenilirliğinizi ve uzmanlığınızı oluşturmanın bir yoludur.
Birçoğumuzun kendi başarılı işini kurma ve devam ettirme hayali vardır. Buna zaman, enerji ve para ayırmaya hazırız. İnsanların tek başına iş kurmaya karar vermesinin birçok nedeni var. Ancak bunu kendi başınıza yapmak gerçek bir zorluk ve başarıya giden yolda büyük bir engel olabilir.
İstatistikler, yeni işletmelerin yarısından fazlasının faaliyete geçtikleri ilk yıl içinde başarısız olduklarını gösteriyor. Sırf onları başlatan kişilerin, bunun gerektirdiği iş miktar ve yoğunluğunu yönetemedikleri için proje sayısının yarıya düştüğünü hayal edebiliyor musunuz?
İşletme önemlidir, ancak işletme sahibi de önemlidir. Web sitenizi oluşturma konusunda hiç kabus gördünüz mü? Bunu birçok kişi yaşamıştır ve emin olun hiç eğlenceli değildir. Bir işe başlamak, bilinmezliğe doğru atılmış büyük bir adımdır. Bu nedenle sorumlulukları başka biriyle paylaşmak daha iyidir, ancak bunu şu anda yapamıyorsanız, stresten ve potansiyel tükenmişlikten kaçınmak için kendinize dikkat etme konusunda gerçekten tedbirli olmalısınız.
Tek başınıza yapabileceğinizi düşünseniz bile yardım istemenizde bir sakınca yoktur. Bazı sorumlulukları devretmeye veya en çok zaman harcayan görevleri yerine getirebilecek bir asistanı işe almaya açık olun. Çok fazla uzmanlığınızın olmadığı alanlarda konunun iyi bir şekilde ele alındığından emin olmak için yardım alabilirsiniz.
Mola verin ve zihninizi işe odaklamak ve gevşemek için farklı bir şeyler yapın. Bu sadece kendinize biraz dinlenme fırsatı vermekle kalmayacak, aynı zamanda yeni fikirlerin de akmasına yardımcı olacaktır. İş dışında da bir hayat var ve onu nasıl ayıracağınızı hatırlamanız gerekiyor.
Mükemmellikten vazgeçin. Peşinde olmanız gereken şeyin mükemmellik olmadığını defalarca söylemeye gerek yok. Yalnızca süreçlerinizi mükemmelleştirmeye odaklanırsanız, hiçbir zaman gerçek bir iş yapamayabilirsiniz. Yüksekleri hedeflemek harikadır, ancak tüm zamanınızı gerçekten ulaşamayacağınız bir şeyi elde etmeye çalışarak harcamak istemezsiniz.
Sizi destekleyecek ve yolculuğunuzu neşelendirecek bir sorumluluk ortağı bulmayı düşünün. Sadece doğru yolda ilerlemenize ve projenizi yarıda bırakmamanıza yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda çok ihtiyaç duyabileceğiniz dostane desteği de sağlayacaktır.
Süreçler boyunca size rehberlik edecek ve uzmanlığını sizinle paylaşacak bir mentor edinin. Muhtemelen projenizin neye ihtiyacı olduğunu en iyi siz bilirsiniz, ancak bu süreçten geçmiş bir kişiden başka bir fikir almak da zarar getirmez.
Sadece işinizle değil, kendinize de bakmayı unutursanız, girişimciliğin keyfini ortadan kaldırabilecek, gerçekten stresli ve duygusal açıdan zor bir dönem olabilir. Hedefleriniz konusunda gerçekçi olun ancak yalnızca hedefe değil, sürece de odaklanın. Aksilikler cesaretinizi kırmasın çünkü bunlar yalnızca sürecin bir parçası ve düzeltilmesi gereken şeylerin göstergesidir.
Tek başına işe girmek büyük bir maceradır, ancak her macera gibi, iyi yönetilmezse kabusa dönüşebilir.
Tüm bunların yanında, kişisel markalaşmanın önemi günümüz iş hayatında çok farklı kapıların açılmasına yol açan bir durum haline geldi.
Değişen iş ortamında sizi kalabalıktan ayıran becerileri sunabilmek çok önemlidir. Sizi benzersiz bir uzman yapan şey, mesleki başarınızın anahtarıdır. İster çalışan ister şirket sahibi olun, kişisel markanız sizi benzersiz kılan ve dolayısıyla bir profesyonel olarak değerinizi ve güvenilirliğinizi artıran şeydir.
Kişisel marka fikri çoğu zaman yeterince önemsenmiyor. Şirketlerin markalaşmaya ihtiyacı var ama ya insanların? Kişisel marka, görsel görünüşünüz değil, profesyonel nişinizde güvenilirliğinizi ve uzmanlığınızı oluşturmanın bir yoludur.
Kişisel bir marka geliştirmek size birçok açıdan fayda sağlayabilir, ancak bunu yapmayı düşünmenizin ana nedenleri daha pratiktir.
Bir uzman olarak büyüyün
Alanınızda çalışarak geçirdiğiniz her gün bilgi topluyorsunuz. Uzman olmak, çalıştığınız alanla ilgili mutlak bilgiye sahip olmak değil, kendi deneyiminizden öğrenip bu deneyimi başkalarıyla paylaşabilmektir. Sahip olduğunuz altyapının uzman olmak için yeterli olmadığını düşünebilirsiniz ancak bu aslında sizin kendi bilgi birikiminiz, fikirleriniz ve görüşleriniz ile ilgilidir.
Kendinizi uzman olarak pazarlamak eğitiminizde belli bir noktaya ulaştığınız anlamına gelmez ancak öğrenmeye devam etmeniz gereken alanların bir göstergesidir.
Uzman olmak istediğiniz konu hakkında her kitabı, blogu, web sitesini vb. okuyun. — James Altucher
Fırsatları çekin
Güçlü bir kişisel marka, fırsatlar için bir mıknatıs görevi görür. Daha önce etkinliklere katılmak veya belirli insanlarla tanışmak için dışarı çıkmanız gerekiyorsa, artık onlar size geliyor. İtibarınız işinize yarayacak, daha fazla kariyer gelişimi için kapılarınızı açacak, yetkin ve bilgili bir sektör temsilcisi olarak büyüyecektir.
İtibar oluşturmak, sizinle söyleyeceklerinizi dinleyecek insanlar arasında güven oluşturmak anlamına gelir. Bilginin çoğunu internetten ve TV’den alıyoruz ve bu kaynaklar gerçekten gürültülü, dolayısıyla kelimelerinizle doğru hedef kitleye ulaşabilmek için medya kaosu üzerinde olmanız gerekiyor.
Rekabette öne çıkın
Benzer projelerde çalışan veya ilgili konularda eğitim almış birçok insan olabilir, ancak sizi özel kılan şey deneyiminiz ve becerilerinizdir. Kendinizi bir sektör uzmanı olarak pazarlamak, güçlü ve benzersiz noktalarınızı bulmaya ve benzersiz özelliklerinizi vurgulamak için bunları öne çıkarmaya adanmış bir süreçtir.
Bunu başka bir bakış açısıyla düşünün. Şu anda rekabetiniz çoğunlukla insanlardan oluşuyor, ancak yapay zeka teknolojilerinin hızla gelişmesi ve birçok işin makineler tarafından ele geçirilme tehlikesiyle karşı karşıya olması nedeniyle, her insanın kendisini yalnızca diğer insanlardan ayıran becerileri sunabilmesi gerekiyor. Diğer kalifiye uzmanlardan oluşan bir kalabalığın yanı sıra artık günümüzde hassas ve akıllı makineler de var.
Güçlü yönlerinizi şimdi bilmek, bunları anlamaya zaman ayırmak ve zamanınızı kişisel gelişime göre düzenlemek gelecekte size fayda sağlayacaktır. Kişisel marka, 15 yıl önce gereksiz bir lüks gibi görünse de, şimdi gerçek bir gereklilik ve başarılı mesleki gelişim için bir değer haline geliyor.